לפני הכל - מה זה דף נחיתה?
דף נחיתה - פוקוס הוא שם המשחק
על קצה המזלג – דפי נחיתה אלו דפים אינטרנטיים שאליהם המשתמש "נוחת" ממקור פרסומי כלשהו – פוסט בפייסבוק, מודעה ב-Google ועוד. במערכות אנליטיקס למיניהן, משתמשים במונח "דף נחיתה" (Landing Page) על מנת לציין את הדף בו המשתמש "נחת" באתר שלנו.
דף נחיתה הוא דף אינטרנטי מתומצת עם הסבר נקודתי על שירות/מוצר והנעה לפעולה מסוימת. ההסבר לאו דווקא יהיה בתצורת טקסט אלא גם בתור סרטון, תמונות וכו'.
מטבע הדברים, דפי נחיתה מכילים פחות תוכן/מידע מאשר אתרים מלאים.
לפעמים נרצה להעביר למבקרים שלנו מסרים ממוקדים, מבלי לאתגר את יכולת הקשב שלהם, וזה בדיוק המצב בו נשתמש בדפי נחיתה.
דפי נחיתה (או "דפי מכירה") מטרתם העיקרית היא להניע לפעולה מסוימת שמוגדרת על ידי בונה הדף כיעד.
בוודאי יצא לכם לראות מודעות שלאחר לחיצה עליהן, הועברתם לדף עם מלל שיווקי ובשלב מסוים נתבקשתם להשאיר פרטים – טופס, פופאפ ועוד.
אלה הם דפי נחיתה וניתן לעשות איתם מגוון פעולות והנעות לפעולה אלגנטיות. בהמשך המאמר נפרט יותר על התכונות של דפי הנחיתה כדי שתדעו איך להתאים אותם לצרכים שלכם.
מי צריכים דף נחיתה?
דפי נחיתה נועדו בעיקר עבור קמפיינים לכן דפי נחיתה הם כלי הכרחי עבור מי שמפרסם מוצר או שירות דרך קמפיינים חיצוניים וצריך נקודת מכירה/המרה.
דפי נחיתה יכולים להיות טובים גם עבור נותני שירות שמעוניינים להציג את השירות שלהם מבלי להציף את המשתמש במידע שכנראה פחות רלוונטי עבורו ובלי להיות תלויים בעבודת תחזוקה מתמדת (מה שבדרך כלל קורה באתרים "מלאים").
חשוב לנו לציין שדפי נחיתה ממוקדים יכולים "לחיות" לצד אתר מלא. זה לא מתנגש ואפילו מומלץ – לדוגמה, יש לא מעט עסקים שהאתר שלהם מהווה מקור תוכן עבור כל הקהל שלהם אך מעוניינים לקדם אפיק מסויים.
יש דברים שחייבים להיות בכל דף נחיתה
בראש רשימת ה-must have של דפי הנחיתה נמצאים שני דברים – טקסט שיווקי והנעה לפעולה.
טקסט שיווקי הוא טקסט שמטרתו היא להחמיא לעסק ולהוריד התנגדויות שעלולות לצוץ כשהמשתמש קורא את התוכן שלכם.
הנעה לפעולה יכולה לקרות במגוון דרכים – השארת פרטים בטופס, צפייה בסרטון, התקשרות לעסק ועוד.
בעינינו דפי נחיתה חייבים לשדר אמינות גבוהה ולכן יש גם משקל רב לאיך שהדף מעוצב ונתפש בעיניי המשתמש.
טקסט שיווקי טוב ככל שיהיה לא יניע לקוח להשאיר את הפרטים שלו במידה והוא מרגיש שהדף נבנה על ידי מישהו שלא יודע מה הוא עושה או חסך בתקציב.
דבר נוסף שבעינינו חייב להיות הוא התאמת הדף לצפייה בסלולר וטאבלט.
רוב התנועה באינטרנט מתבצעת דרך מכשירים סלולריים וכדאי שהדף שלכם יוצג מרשים גם אצלהם. מה גם שמדובר שבסה"כ בהתאמת דף בודד אז אין סיבה להתעצל/לחסוך.
אז כמה עולה דף נחיתה?
כמו בכל שוק, גם לדפי נחיתה יש רמות מחיר שמושפעות מכמה פקטורים.
אנחנו לא רוצים להרדים אתכם אז בחרנו את השניים העיקריים ואליהם נתייחס.
רמת המחיר מושפעת בעיקר לפי מורכבות הדף.
פקטור נוסף שמשפיע על המחיר של דף נחיתה הוא הניסיון והמוניטין של מי שבונה אותו.
הגיוני שבונה אתרים חדש ייגבה עבור שירותיו פחות מאשר סטודיו לפרסום שמייצר כמה וכמה דפי נחיתה מידי יום.
עלות של דפי נחיתה מתחילה מ-500 ש"ח.
בהנחה ולא מדובר על דף נחיתה עם פיתוח ייחודי וספציפי לעסק, אז ניתן להגיד שהרף הגבוה מבחינת מחיר הוא סביב ה-3,000 ש"ח.
קיימות פלטפורמות ברחבי האינטרנט שמציעות דפי נחיתה בחינם או עבור כמה שקלים בודדים מידי חודש.
לא נלך על הברור ונגיד לכם שמדובר בשירות ירוד אלא נסב את תשומת ליבכם לאופציות הקידום שהן מציעות (לא פחות חשוב הוא מי מרוויח מזה) וכמה זמן יידרש ממכם כדי ליצור דף נחיתה ממיר.
אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם מכבדים את העסק והלקוחות שלכם לכן מעבר לשלושת השורות האלה, נתייחס לדברים רציניים בלבד 🙂
דפי הנחיתה שלנו
מבחינתנו דפי נחיתה הם אתרי אינטרנט לכל דבר וגם דפי הנחיתה שלנו עומדים בכללי הברזל שלנו, כמו אתר רגיל וגדול בהרבה.
דף נחיתה שמאופיין בצורה מדויקת פוגע בול בקהל היעד שאתם מכוונים אליו והכי חשוב – ימיר (יהפוך צופה בדף ללקוח/מתעניין) אחוזים גבוהים בהרבה מדף נחיתה שנוצר בצורה לא מקצועית.
זו הסיבה שאנחנו מקפידים לבצע אפיון מעמיק גם עבור דפי נחיתה.
אנחנו אוהבים אתגרים ככה שאל תופתעו אם תראו דף נחיתה שיצרנו שיודע לעשות דברים מורכבים.
יחד עם זאת, חשוב להבהיר שאנחנו מייצרים דפי נחיתה עבור כל רמות המחיר. גם מי שמעוניין לשלם 500 ש"ח עבור דף נחיתה, יקבל אצלנו מענה מקצועי ומדויק.